FAQ's Praktijkopleidingen
Hier vindt u informatie over de veel gestelde vragen over Praktijkopleidingen.
Algemeen
Vernieuwing Praktijkopleiding
- Waarom duurt de oriëntatiefase nu zes maanden?
- Moet er nog een afzonderlijk halfjaargespreksverslag in het eerste jaar worden opgesteld?
- Wanneer begint de praktijkopleiding dan echt?
- Wat gebeurt er wanneer een trainee de oriëntatiefase en zijn/haar POP niet goed afrondt?
- Wat gebeurt er wanneer het POP te laat wordt ingediend?
- Vindt het halfjaargesprek nog steeds plaats?
- Moet er in elke jaarrapportage een dilemma worden uitgewerkt?
- Waarom moet een momentopname van de voortgangstabel worden opgenomen in de jaarrapportage?
- Kan er een tijdelijke onderbreking of pauze van de praktijkopleiding door de trainee worden ingelast?
- Kan een trainee nu ook niet-geaccrediteerde trainingen volgen?
- Blijft het mogelijk voor trainees om verkorting van de praktijkopleiding aan te vragen?
- Wanneer vindt het vaststellen van verkorting plaats?
- Wat verandert er aan de intervisiegesprekken tijdens het eerste en tweede jaar van de praktijkopleiding?
- Is de ICAIS-opdracht nu niet meer verplicht?
Duurzaamheid
Nieuwe portfoliosite
ELO (Elektronische leeromgeving)
- Wanneer ontvang ik mijn inloggegevens voor de ELO?
- Hoe wijzig ik mijn e-mailadres in de ELO?
- Ik heb problemen met inloggen in de ELO, wat moet ik doen?
- Waar kan ik de sjablonen vinden voor het POP en de rapportages?
- Waarom kan ik geen verkortingsverzoek indienen?
- Ik kan mijn POP niet inleveren, wat moet ik doen?
- Mag het POP worden ingediend als het verkortingsverzoek nog niet is beoordeeld?
- Wat betekent de status "wordt uitgevoerd" in de ELO?
- Waarom krijg ik een melding dat mijn jaar verlopen is?
- Waarom kan ik geen jaarraportage inleveren?
- Wanneer kan ik het jaarplan voor het volgende jaar inleveren?
- Ik ga mijn deadline niet halen, wat moet ik doen?
- Hoe wijzig ik geüploade documenten?
- Waar kan ik aangeven dat ik de praktijkopleiding wil onderbreken?
- Ik heb een nieuwe praktijkbegeleider
- Ik kan wel inloggen in de ELO, maar ik zie alleen mijn brievenbus en niets om mijn opleidingsproduct te uploaden