Waar werk je en wat is daar je functie?
Ik werk bij Forvis Mazars als director in de controlepraktijk en dan specifiek voor maatschappelijke organisaties zoals goede doelen en culturele instellingen.

Wat is je leeftijd?
Ik ben 44 jaar en werk sinds mijn 19e in de accountancy, al die tijd bij (de rechtsvoorgangers van) Forvis Mazars.

Hoe heb je deze vacature gevonden / hoe kwam je bij deze commissie/werkgroep/faculty terecht?
Een zittend lid was aan het rondvragen of iemand een geschikte kandidaat wist. Een fijne collega uit het vak heeft hem op mij gewezen en direct in het eerste gesprek wisten we dat dit een match was. Ik vind het leuk om naast mijn werk in mijn kantoorbubbel iets te kunnen bijdragen aan het beroep als geheel.

Welke ervaring of expertise breng je mee die van waarde is voor deze commissie?
Binnen de faculty was nog behoefte aan iemand met ervaring binnen een OOB-kantoor en daar sta ik al jaren middenin. Verder heb ik een HR-functie binnen Forvis Mazars die mij ook dicht bij de minder ervaren mensen houdt, waardoor ik erop vertrouw niet alleen mijn eigen expertise en ervaring in te brengen. Maar vooral ook zo goed mogelijk het begrip waar de jongere mensen in de beroepsgroep behoefte aan hebben mee te nemen.

Wat hoop je te bereiken met jouw rol in de commissie/werkgroep?
Een bijdrage rechtstreeks vanaf de werkvloer binnen een OOB-kantoor aan de doorontwikkeling van ons beroep.

Wat is volgens jou de grootste uitdaging waar de commissie/werkgroep zich momenteel mee bezighoudt?
Er wordt veel van een accountant verwacht. Hoe zorgen we ervoor dat deze verwachtingen haalbaar en helder zijn en blijven?

Heb je een voorbeeld of inspiratiebron binnen de accountancy of daarbuiten?
Eigenlijk vooral de jongvolwassenen om me heen op de werkvloer die vol passie en inzet werken aan hun toekomst. De combinatie van studie, werken aan je carrière en vaak ook de ontwikkeling van een gezin, of alleen al de stap naar een volwassen leven met een eigen huis en verantwoordelijkheden, en hoe ze dat allemaal op hun eigen manier doen. Dat blijft me de spiegel voorhouden dat ik dat ook ooit allemaal deed en hoe uitdagend ik dat van tijd tot tijd vond. Ik heb eigenlijk respect voor iedereen die deze weg aflegt en dicht bij zichzelf blijft.

Kun je een leuk of verrassend feit over jezelf delen dat weinig mensen weten?
Ik ben best een open boek. Misschien een leuk feitje dat mijn dochter en zoon veel op podia staan en ik zelf helemaal niet graag. Ik sla dicht als je een microfoon in mijn handen drukt en ik mezelf hoor galmen, terwijl zij juist naar voren stappen. Mijn dochter is 18 en zangeres. Als singer-songwriter maakt ze haar eigen liedjes en brengt die uit. Ze pakt het podium en stelt zich zeer kwetsbaar op. Vooral met alle social media eromheen vind ik dat ontzettend knap en dapper. Mijn zoon is 14 en acteert in het theater, voor commercials en tv-/filmprojecten. Hij kijkt zijn eigen prestaties terug en probeert daarvan te leren. Ik leer bijzonder veel van hen op dat vlak!