Interactieve sessies van project ‘Stip aan de horizon’

De Commissie Eindtermen Accountantsopleiding (CEA) en de Raad voor de praktijkopleidingen (RPO) werken samen in het project 'Stip aan de horizon' en organiseren daarvoor een aantal interactieve sessies voor onder meer studenten en young profs.

De huidige ontwikkelingen in de samenleving zoals op het gebied van IT en de aankomende duurzaamheidsregelgeving vragen steeds meer van de accountant en dus ook van de opleiding. Maar kan daar nog meer bij?

De CEA en de RPO vinden het belangrijk dat er in de opleiding tot startbekwame accountant ruimte is en blijft voor kritische leerervaringen onder goede begeleiding en op een efficiënte manier.

Blauwdruk van accountantsopleiding

Het doel van het project ‘Stip aan de horizon’ is om tot een blauwdruk te komen van de accountantsopleiding, die toekomstbestendig, studeerbaar, aantrekkelijk en kwalitatief hoogwaardig is.

Gekeken wordt naar de inhoud en vormgeving, de effectiviteit en de efficiency. De accountantsopleiding wordt hierbij in zijn geheel beschouwd, dus de theoretische opleiding, de praktijkopleiding en de leerstructuren binnen de werkomgevingen van studenten in hun onderlinge samenhang.

Interactieve sessies

De CEA en de RPO vragen hiervoor verschillende mensen uit het onderwijs- en werkveld om zich samen over bepaalde vraagstukken te buigen in een aantal interactieve sessies. In deze sessies betrekken zij ook studenten en young professionals die de toekomst van de accountantsopleiding helder voor ogen hebben.

Het project wordt begeleid door een onderzoeksgroep van Maastricht University, die de nodige ervaring heeft in het doen van onderzoek naar leren binnen accountantskantoren.

Op de hoogte blijven?

De CEA en de RPO geven updates over het project via nieuwsbrieven en berichten op de LinkedIn-pagina van CEA. Heb je tussendoor vragen of opmerkingen? Neem dan contact op met: stipaandehorizon@nba.nl.