(juridisch) medewerker Toezicht en Kwaliteit

(32-40 uur / tijdelijk)

Ben jij die zelfstandige HBO-er die kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan? Heb je affiniteit met toetsingsprocedures en houd jij het hoofd koel als er meerdere processen tegelijk lopen en deadlines moeten worden gehaald? Wil je graag jouw steentje bijdragen aan het optimaal functioneren van een team? Dan ben jij wellicht onze tijdelijke medewerker Toezicht en Kwaliteit.

 

Over de afdeling Toezicht en Kwaliteit

De Raad voor Toezicht houdt toezicht op de kwaliteit van de beroepsuitoefening van accountants, onder meer door middel van periodieke en risicogerichte kwaliteitstoetsingen. De Raad wordt daarbij ondersteund door de afdeling Toezicht en Kwaliteit. De medewerkers van de afdeling zorgen voor het inplannen, het doen uitvoeren en het afwikkelen van de (her)toetsingen. Daarnaast beantwoorden zij vragen van toetsers en getoetsten, actualiseren zij de toetsingsdocumenten, ondersteunen zij bij het werven en opleiden van toetsers en het organiseren van toetsersbijeenkomsten en cursussen. De coördinator van de afdeling vervult de functie van secretaris van de Raad voor Toezicht. Verder bestaat het team uit vijf medewerkers. Vanwege het zwangerschapsverlof van een van hen, zijn wij op zoek naar een tijdelijke medewerker om het team te versterken.

Over de werkzaamheden

Je draagt zorg voor de organisatorische en inhoudelijke ondersteuning binnen het team. Je behandelt zelfstandig toetsingsdossiers en verzorgt de correspondentie. Daarnaast ondersteun je de Raad voor Toezicht secretarieel en organisatorisch bij zijn maandelijkse vergadering en verzorg je de terugkoppeling uit de vergadering op dossierniveau naar het team. Ook het opstellen van bestuursnotities in het kader van tuchtrechtprocedures behoort tot je takenpakket. Tevens help je mee bij de organisatie van toetsersbijeenkomsten. Het is een zelfstandige en veelzijdige functie.

Het profiel

  • HBO opleiding (juridisch/bestuurlijk)
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring
  • Uitstekende schriftelijke vaardigheden
  • Analytisch sterk, kan hoofd en bijzaken onderscheiden
  • Klantgerichte en flexibele instelling
  • Kan goed zelfstandig én in teamverband werken
  • Is proactief
  • Gestructureerd en accuraat

Wij bieden

Een uitdagende functie in een organisatie die volop in beweging is. Een functie met een hoge mate van zelfstandigheid en met volop ruimte voor persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling. In een omgeving waarin collegialiteit en professionaliteit hand in hand gaan.

  • Een tijdelijk dienstverband van 6 maanden ivm zwangerschapsverlof
  • Een salaris van maximaal € 3.500 bruto per maand o.b.v. een38-urige werkweek
  • Een vaste eindejaarsuitkering
  • Naar rato 29 verlofdagen en 13 roostervrije dagen
  • Fietsregeling en bedrijfsfitness

Informatie en reactie

Heb je vragen, neem dan contact op met Eefje Nelwan, coördinator Toezicht en Kwaliteit, 020 3010 419. Een schriftelijke reactie kun je richten aan de afdeling HRM, ter attentie van Anke van der Linden, HR-adviseur (hrm@nba.nl).