Wat u betreft is de vertegenwoordiger ongeschikt om op deze manier naar voren te worden geschoven. Eerder is de dga samen met dit familielid naar uw kantoor gekomen, omdat hij onzeker is over zijn beheersing van de Nederlandse taal. Na wat gesprekken blijkt dat de vertegenwoordiger geen ervaring heeft in de sector of het ondernemerschap. Op alle vragen geeft zij aan de beantwoording eerst te willen afstemmen met de dga. Of deze afstemming ook daadwerkelijk plaatsvindt is voor u onduidelijk.

Als u aangeeft dat u de ondernemer graag rechtstreeks spreekt, krijgt u het antwoord dat na de uitbraak van de coronacrisis het aantal aanvragen voor stukadoorsklussen enorm is toegenomen en dat de dga het hiermee erg druk heeft. U heeft een vreemd gevoel bij de situatie.

Wat doet u?

  1. Alle alarmbellen gaan bij u af en dat wilt u niet negeren. Bovendien bent uk van mening dat u op deze manier uw werk niet kan doen. Daarom stopt u per direct met uw werkzaamheden voor deze cliënt.
  2. U laat de vertegenwoordiger weten dat u geen dienstverlening verricht als u de dga niet zelf te spreken krijgt met een tolk.
  3. U blijft uw diensten verlenen, maar wel met verhoogde aandacht voor mogelijke verkeerde activiteiten.
  4. U doet iets anders, namelijk…